Referat af Sjelle Bylaugs Generalforsamling 2016

Top.ht1

Referat af Sjelle Bylaugs Generalforsamlingen, tirsdag den 15. marts 2016, afholdt i Sjelle Forsamlingshus

Fremmødte i alt: 10

Generalforsamlingen konstateres indkaldt jf. vedtægterne

1 Valg af dirigent: Steen og Kim
Valg af referent: Birte Mikkelsen
2Laugets Beretning:
Der er afholdt 3 bestyrelsesmøder, og flere trafikudvalgsmøder. Sjelle Bylaug har traditionen tro afholdt Skt. Hans og kåret årets Sjelle Borger.
Trafikudvalget er nået i mål med, at der nu er sat læskur op ved busstoppestedet på Langelinie, således der nu er læskur til ventende buspassagerer i begge retninger.
Trafikudvalget har en yderligere prioriteringsliste som omhandler:
* Cykelsti på Langelinie. Forlængelse på Langelinie fra Præstegårdsvej og ned til Voldbyvej
* Fartdæmpende foranstaltninger på Voldbyvej
* Lys ved Læskur på Langelinie
* Nyt ønske fra beboerne på Rosenvej om lukning af Rosenvej ud mod Langelinie.
Trafikudvalget har også nedsat sig som et “Forskønnelsesudvalg” og søgte midler ved Skanderborg Kommune med det formål at genoprette og forskønne fortovene i byen.
Beretningen godkendt.
3 Fremlæggelse af regnskabet: Se regnskabet for 2015 her
Regnskabet blev gennemgået. Formanden havde særlig bemærkning til udgiften til hjemmesidens omkostning ved udbyderen. For 2015 har prisen været høj, da det har været nødvendigt at købe sig til mere plads på serveren hos udbyderen. Formanden har fjernet en stor del gammel data og opfordre mailkunderne hos @Sjelle.dk, at få slettet gammel mails oppe på serveren. Hjælp hertil kan fås ved at kontakte Steen på kontakt@sjelle.dk.
Regnskabet for 2015 viser et underskud på kr. -1032,12. Underskuddet er med baggrund i merudgiften til udbyderen for Sjelle.dk og at der er givet tilskud til fastelavnssoldaterne til indkøb af ny flag til fanen og stof til skråbånd.
Der er som tidligere år sponsoreret snaps til årets Høstfest i Forsamlingshuset.
Der er indkøbt ny pengekasse.
Årets renteindtægter er på henholdsvis kr. 0,07 kr. (bylaugets konto) og kr. 0,61 (Sjelle.dk’s konto)
Regnskabet blev godkendt.
4 Valg af Olderformand
Steen genvalgt for et år jf. vedtægterne
5 Valg af Oldermænd
Jørn og Ingelise blev genvalgt for 2 år
6 Valg af Suppleanter
Hans Simonsen genvalt for 1 år
Bjørn Hølund nyvalgt for 1 år
7 Valg af udvalg
Trafikudvalget fortsætter som hidtil – Anders er tovholder!
8 Indkomne forslag
Ingen forslag modtaget
9 Evt.
Birte fra Nørregårdsvej tilbød at lave en pjece om Sjelle By og omegn med information om byen, byens traditioner, Forsamlingshus, Bylaug, Vandværk, skole, kirke osv.

Formanden ringede generalforsamlingen af med den flotte polerede klokke og takkede for god ro og orden og det pæne fremmødet. En særlig tak var der til Birte og Ingelise for hjemmebag med boller og lagkage.